10 zalet treningu siłowego!

🛎️ 7 zalet treningu siłowego 📝

 

Trening siłowy, poza oczywistą pracą nad rozwojem masy mięśniowej i modelowaniem sylwetki, posiada liczne zalety. To, jaką jego formę wybierzesz (trening całego ciała, z podziałem na konkretne partie, z podziałem na górne i dolne partie, z podziałem na ruchy pchające i ciągnące, obwodowy), jak często będziesz go wykonywać, jaką objętość zastosujesz, oraz jakim obciążeniem będziesz się posługiwać (sztangi, hanetle, piłki, TRX, maszyny, gumy oporowe, ciężar własnego ciała) zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, a także Twoich chęci progresu.

 

Przejdźmy zatem do opisania korzyści dla organizmu, jakie przynosi trening siłowy:

 

🔻 Wspomaga utratę zbędnej tkanki tłuszczowej

Podczas każdej sesji treningowej spalisz dodatkowe kalorie, co pomoże Ci skutecznie pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Ponadto rozwój masy mięśniowej przyczyni się do przyspieszenia tempa Twojego metabolizmu spoczynkowego, co umożliwi Ci spożywanie większej ilości kalorii, połączonego z jednoczesnym chudnięciem.

 

🔻 Poprawia prawidłowej postawę

Wykonywanie ćwiczeń unilateralnych (jednostronnych) przyczyni się do wyrównania dysbalansu mięśniowego, który jest częstym powodem powstawania wad postawy. Dodatkowo zdecydowanie łatwiej będzie Ci zachować równowagę, co znacząco zmniejszy ryzyko kontuzji i urazów, jak również pozwoli Ci zachować prawidłową postawę ciała w ciągu dnia.

 

🔻 Wzmacnia serce i reguluje pracę układu krwionośnego

Trening siłowy stanowi świetną formę profilaktyki chorób serca, wzmacniając je i zapobiegając różnym problemom z układem krwionośnym w przyszłości. Regularne trenowanie z obciążeniem zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób układu krążenia, jak np.: zawał serca, miażdżyca czy choroba niedokrwienna serca.

 

🔻 Wzmacnia kości, więzadła, ścięgna i stawy

Dorosły człowiek traci około 1% masy kostnej każdego roku. Trening siłowy umożliwia zatrzymanie tego procesu. Co więcej, zmniejsza on również ryzyko wystąpienia chorób układu kostnego, np. osteoporozy. Ponadto zwiększa elastyczność więzadeł, wzmacnia i usztywnia ścięgna oraz zapobiega zwyrodnieniom stawów (szczególnie bioder, kolan i kręgosłupa), a także ich sztywności i bolesności, co prowadzi do lepszego funkcjonowania układu ruchu.

 

🔻 Wspomaga jędrność i elastyczność skóry

Dzieje się tak za sprawą wzmożonego krążenia krwi, które sprawia, że krew i tlen w niej zawarte docierają także do tkanki podskórnej. W ten sposób skóra staje się bardziej dotleniona i odżywiona. Te zmiany zauważysz już po kilku tygodniach treningów siłowych.

 

🔻 Poprawia samopoczucie

Niepodważalną zaletą jest fakt, że po wykonaniu treningu otrzymujesz zastrzyk endorfin, czyli tzw. „hormonów szczęścia”, które poprawiają humor oraz stanowią zdrowy i silny antydepresant. Dzięki niemu jesteś szczęśliwszy i bardziej zrelaksowany na co dzień.

 

🔻 Pomaga w walce z bezsennością

Badania naukowe wykazały, że trening siłowy pomaga szybciej zasnąć, dłużej spać oraz czuć się wypoczętym i odświeżonym następnego dnia w porównaniu z treningami aerobowymi. Dzieje się tak z uwagi na fakt, że aktywność fizyczna wytwarza więcej adenozyny w mózgu, która z kolei sprawia, że czujemy się senni i łatwiej jest nam zasnąć

 

🔻 Zmiana otoczenia wyciągnie Cię z rutyny, poprawi Twoje samopoczucie i pozwoli na odreagowanie od codziennej monotonni.

Nie trzeba sprawdzać literatury naukowej, aby racjonalnie ocenić wpływ rutyny na stan psychiczny człowieka. Sama w sobie rutyna nie jest zła, pozwala nam na określone działania bez stresorów. Z czasem jednak rutyna przechodzi w tz. Monotonnie dnia codziennego. Siłownia to świetne miejsce, aby złapać trochę świeżości!

 

🔻Poprawisz libido i sprawność seksualna.

Za pomocą wyrzutu testosteronu oraz pośrednich korelacji hormonalno – psychologicznych odczujesz wyraźna poprawę w tym zakresie! Statystyki jasno donoszą, że osoby uprawiające sport regularnie, czują się bardziej atrakcyjne, pewne siebie oraz posiadają większe libido.

 

🔻Będziesz bardziej skrupulatny i rzetelny w życiu zawodowym.

Trening siłowy uczy systematyki i pracy. Podświadomie przełożysz ten aspekt na życie codziennie i zawodowe. W zdrowym ciele, zdrowy umysł.

 

Mam nadzieję, że te 10 powodów wystarczą do zrealizowania dzisiejszego treningu 🙂

Do usłyszenia przy następnym artykule.

 

Kamil

 

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu